یکم نوامبر ۲۰۱۰

گروه مربوطه : ارزهای دیجیتال
زیر گروه مربوطه : معرفی ارزهای دیجیتال
یکم نوامبر ۲۰۱۰

از عدم و تهی، این دقیقا همان جایی است شناخته‌شده‌ترین لوگو و خالقش از آن سر برآوردند.

کاربری با نام بیت‌بوی (bitboy) که هنوز هم هویتش ناشناخته است، با اولین پست خود در بیت کوین تاک برای همیشه میراث بصری بیت کوین را تغییر داد.

شما هرگز این پیام را از پیغام متواضعانه او تشخیص نخواهید داد:

سلام بچه‌ها. فقط اومدم که یه سلامی عرض کنم و گرافیکی که جدیدا روش کار کردم رو با شما به اشتراک بذارم. امیدوارم به نظرتون خوب و مفید بیاد.

و واقعا هم کاربردی و مفید واقع شد. نارنجی، مسطح و کج؛ این همان طرح گرافیکی است که همچنان تا به امروز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بیت‌بوی، مفهوم و ایده اصلی ساتوشی را در یک لوگوی خوانا و مقیاس‌پذیر که نسبت به یک سکه طلای ساده، قابلیت بیشتری برای برند شدن داشت، منتقل و پیاده‌سازی کرد؛ و به نظر می‌رسد که این کار از عمد انجام شده باشد.

نظرات بیت‌بوی در بیت کوین تاک نشان می‌دهد که این طراحی با در نظر گرفتن اهداف بازاریابی آن ایجاد شده است.

به طرز تناقض‌آمیزی، بیت بوی از برخی شرکت‌هایی که انتظار می‌رفت بیت کوین جای آن‌ها را بگیرد و آن‌ها را سرنگون کند، الهام گرفت.

زمانی که یکی دیگر از کاربران انجمن بیت کوین تاک در رابطه با این که طراحی‌ها شبیه لوگوی مسترکارت است اظهار نظر کرد، بیت‌بوی در پاسخ گفت:

این یک الهام است. قسمت طنز ماجرا اینجاست که خودم از مسترکارت و ویزا متنفرم، اما وقتی بحث به اعتماد مشتری می‌رسد، این شرکت‌ها موفق بوده‌اند.

شباهت داشتن به لوگوی مسترکارت تنها تلاش منفی برای تعریف و معرفی بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت نبود، بلکه این مقایسه فشار مضاعفی بر روی بیت کوین و توسعه‌دهندگانش بود چرا که این پروژه با مشکل محدودیت‌های مقیاس‌پذیری نیز دست و پنجه نرم می‌کرد.

جذابیت و گیرایی طرح‌های بیت‌بوی به طرز سرنوشت‌سازی برای تجاری‌سازی و ارزش‌گذاری بیت کوین موثر بوده است.

با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توان به این نتیجه رسید که با نمایش بیش از ۱۱ میلیون نتیجه برای «خرید و فروش بیت کوین» و ۳۴ میلیون نتیجه برای عبارت «تیشرت بیت کوین»، بیت کوین به یک صنعت رو به رشد تبدیل شده است.